Byråguide 2018 | Anbefaling av:

SEO byrå i Oslo

Anbefalte SEO-byrå i Oslo

Å nå frem til kundene er alfa og omega for å lykkes med et selskap. Det hjelper ikke om du har verdens beste produkt eller tjeneste om ingen hører om den. Da kan Søkemotoroptimalisering (SEO) være en god kanal. Den er skalerbar og har kun en fast oppstartskostnad - etter det er hvert klikk gratis. Siden dette er et stort og for mange et komplisert fagfelt velger en del bedrifter å få ekstern hjelp for å lykkes med SEO. Mange velger nå å finne en konsulent eller freelancer som kan bistå teamet, men det kan også være lurt å se om et SEO byrå kan være en løsning for deg og ditt behov.

Det finnes veldig mange gode SEO byråer i Oslo, og det kan være vankelig å navigere i jungelen av fagord og casestudier. Vi har derfor laget en liste med anbefalte SEO byrå i Oslo som kan fungere som et utgangspunkt i jakten på gode SEO-konsulenter.

Vi har hentet inn anbefalinger fra vært nettverk i Flexify og utarbeidet dette som en retningsgivende anbefaling, snarere enn en offisiell kåring. Vi håper likevel listen kan hjelpe deg med å finne riktig SEO byråi Oslo, hvis du ikke ønsker å finne en selvstendig konsulent eller freelancer (for eks på vår åpne plattform)

anbefalt
SEO byrå Oslo
2019
Finn en kvalitetssikret frilanser eller konsulent til ditt prosjekt i vårt åpne nettverk
Les mer her
Omega Media
Digital og SEO byrå
Hjemmeside

Omega Media er et digitalt markedsføringsbyrå i Oslo. De jobber med spennende teknologi for å skape økonomisk vekst for sine nasjonale og internasjonale kunder. De jobber både med SEO, webutvikling og bredere digital markedsføring.

Search Planet
SEO byrå
Hjemmeside

Search Planet er en SEO-spesialist med internasjonalt anerkjent ekspertise innen søkemotoroptimalisering. De jobber med helintegrerte SEO-løsninger for store bedrifter i Norge, slik som Telenor og Elkjøp.

Reprise
SEO byrå
Hjemmeside

Reprise Media er et SEO-byrå i Oslo som fokuserer på resultater for sine kunder, både på kort og lang sikt. De jobber med søkemotoroptimalisering for et bredt spekter av selskaper i Norge.

Isobar
Digitalbyrå
Hjemmeside

Isobar er et stort internasjonalt digitalbyrå. I Norge har de 20 ansatte som jobber med alt fra grafisk design til SEO. Kundene er alt fra store kjemper som Adidas til mindre oppstartsselskaper.

Techweb
Inbound byrå
Hjemmeside

Techweb er et digitalbyrå som fokuserer på inbound marketing via Hubspot. De leverer også gjennom det en del SEO-tjenester, så vi syns de burde få plass på listen siden de har levert gode resultater over tid.

Red Performance
Performance marketing-byrå
Hjemmeside

RED Performance er et prisvinnende performance marketing-byrå som jobber med bedrifter med vekstambisjoner. De leverer også SEO som en del av sin markedsføringspakke.

Increo
Digitalbyrå
Hjemmeside

Increo er et middels stort digital og SEO byrå med kontorer i Trondheim og Oslo. De jobber med alt fra digital markedsøring og SEO til webutvikling for sine kunder.

Sempro
Digitalbyrå
Hjemmeside

Sempro er et av Norges raskest voksende digitalbyråer. De er flere enn 60 dedikerte spesialister, med spisskompetanse på digitalstrategi, innholdsproduksjon, SEO, webutvikling og distribusjon

Iteo
SEO byrå
Hjemmeside

Iteo er et markedskommunikasjonsbyrå som tilbyr de fleste kommunikasjonstjenester – strategisk og operativt. Deres tilbud dekker bredt fra innholdsproduksjon og sosiale medier, til tyngre strategiske prosesser og digitale tjenester.

Responsiv Media
Digitalbyrå
Hjemmeside

Responsiv Media er et digitalbyrå som hjelper sine kunder med digital markedsføring, SEO og webutvikling. De jobber med kundene i hele tjenesteløpet, fra ide til ferdig produkt med god synlighet i relevante kanaler.

Hvilket SEO byrå passer meg og oss?

Å velge et SEO byrå, eller en frilans digital markedsfører for den saks skyld, er en vitkig beslutning for om dere vil lykkes med SEO. For å ta valget er det derfor fint å ha noen gode kriterier å velge ut i fra. Dette er er veldig individuelt, men vi kan prøve å si litt om hva vi ville lagt vekt på om vi skulle valgt et SEO byrå til arbeid med Flexify:

Tidligere resultater

Folk kan si så mye de vil om hvor gode de er i SEO, men her er det (kvantifiserbare) resultater som gjelder. SEO-resultater er veldig enkelt å måle, noe som gjør dette til en viktig beslutningsfaktor for mange. Det burde det også være for deg. Det holder heller ikke å bare ha fått resultater for sære søkeord som "hundepasser i vestre Lofoten". Helst skal de ha dokumenterte resultater fra topp-søkeord som vil kunne replikeres for din bedrift i din bransje.

Metodikk

Det finnes noen metoder innenfor SEO som er godkjente (white hat) og noen som ikke er godkjente (black hat). Det er fint å forsikre seg om at byrået eller konsulenter bruker white hat strategier i sitt arbeid. De aller fleste gjør det, men er du uheldig kan du ende opp med en person som optimaliserer resultater på kort sikt og i noen tilfeller risikerer dårlige effekter på lang sikt.

Pris og garantier

Pris er viktig i nesten ethvert innkjøp bedrifter gjør, og det samme gjelder her. Det må likevel kobles sammen med hvilke resultater SEO byrået eller konsulenten kan oppnå. Er prisen høy, men de garanterer en 5x avkasting på pengene kan det hende det er det beste tilbudet. Er det for billig er det ofte en grunn til det også.

Få prosjektet gjort med en kvalitetssikret freelancer eller konsulent
Kom i gang